Výstavba sa začala vlani v máji, most sprejazdnili v rámci predčasného
užívania stavby už 22. decembra 2021. Po zime zhotoviteľ dokončil
posledné práce v okolí mosta. Išlo o úpravu terénu, odstránenie kameniva
z toku rieky, pribudol aj zjednocujúci náter na oporách mosta. Celkové
náklady predstavovali viac ako dva milióny eur.
Podľa predsedu KSK Rastislava Trnku išlo v minulom roku o najväčšiu
investíciu v rámci opráv mostov v kraji, a to finančne aj rozsahom prác.
"Postaviť nový most medzi Kysakom a Veľkou Lodinou sa nám podarilo
za rok a pol od jeho zrútenia, čo popri byrokratickej záťaži môžeme
považovať za malý zázrak,"uviedol.
KSK uzatvoril pôvodný most v auguste 2020, nosná konštrukcia sa v
októbri toho roku samovoľne zrútila. Obyvateľom v okolí slúžila
obchádzková trasa cez osadu Sopotnica. V zime 2020 jazdili obyvatelia
úsekom cez náhradné premostenie, ktoré bolo odstránené v máji 2021.
Nový most je dvojpoľový, jeho dĺžka je 56 metrov a šírka 11 metrov.